Voting

Friday, 29 July 2011

smbung tentg cinta.....^_^

namun akhir sgalanya telah tbukti...mmg btl dia mmg mmpunyai prmpuan len,pada mse itu hati lyn hanya tuhan y tahu didepan mte lyn sndri lyn nmpk dia dgn ppuan tu Ya Allah!! hti lyn meraung dan meronta2 kenapa lyn diperlakukan begitu...lyn begitu sygkn dia ttpi dia sggup lukakan hati lyn sbegini rupa..pd mlm tu lyn tny pd dia ttp dia xmhu mgaku dan memarahi lyn kteyer lyn mrepek ttp pd mse tu lyn xmmpu lgi mnahan kesakitan dan pnipuan dia slme ni...dan 2hari lps itu lyn sekuat y mmpu lyn gagahkan diri untuk mencari bukti yang kukuh dgn berjumpa dgna ppuan itu sndri...pd lyn xgne memaksa pd lelaki y 'pengecut' cm dia krna berani untk melakukan penipuan ttpi tdk brni untuk berterus terang..memaksa dia seperti menikam hati lyn sndri kerana semakin di tnya semakin myakitkan hati lyn..jdi lyn mmbuat kptusan untuk face to face dgn ppuan itu sndri...mse tu lyn xde niat  len jauh sekali untuk bergaduh dgan ppuan tu...y lyn mahu adalah kbenaran!! mmg ternyata DIA seorg PENIPU!! dia mmg mmpunyai hbgan dgn ppuan tu dan mereka akan berkahwin...YA ALLAH....pada mse itu kekuatan dari allah swt shja y lyn hrapkan untuk berdiri teguh dihadapan prpuan itu..lyn xmahu sesekali mnunjukkan pd dia bhwa lyn lemah...wlpn kytaannya lyn mmg lemah untuk menghadpi kytaan ini...sukar untuk lyn trima lelaki y mlafazkan kata2 y dia cintakan lyn selama ini adalah dusta semata2...!! mula2 itu mmg lynn sdh sgt n ase hdup lyn kosong xde ape lgi dlm hdup lyn...ttpi berkat skongan mak lyn,adik n kwn2 lyn....lyn kuatkan smgat untuk mghadapi semua ini dan cuba untuk menerima hakikat bahawa antara lyn dgn dia mungkin tiada jodoh...lynn doakan semoga dia bhgia dgan plihannya....dan lynn juga sentiasa berdoa semoga lynn akan ditemukan dgn jdoh y baik dan ikhlas myygi serta mcintai dri lyn...lyn juga seperti insan len y de kkuragan diri...lyn arapkan ada seorang teman y hadirnya diri dia dapat menutup segala kekurangan dalam diri ini serta melengkapi hdup lyn....amin...percyalah allah swt itu maha adil terhadap setiap insannya....sekiranya didatgkan pd kite ujian dan segala macam dgaan pecyalah bhwa itu tandanya allah swt itu myygi dri kite...dan sentiasa inginkan kite menjadi y lebih baik dri y terbaik....yea....jgn sesekali mudah berputus asa terhadap dgaan dan ujian allah swt...cinta itu untuk org y sentiasa ingin dan ikhlas untuk memilikinya...dan gagal sekali bukan beerti kite akan gagal buat selama-lamanya....begitu juga buat CINTA...^_^

ANAK..^_^

Jika kita perhatikan kain batik yang indah coraknya apatah lagi jika digubah menjadi pakaian yang cantik rekaannya, kadang-kala kita lupa bahawa ianya bermula dengan kain tanpa warna yang bersih tanpa ada sedikit pun kotoran... Jika kain tersebut kotor maka pasti akan memberi kesan kepada corak yang akan dilukis serta warna yang bakal digunakan.... Kita tahu juga bahawa setiap anak yang dilahirkan itu adalah ibarat kain putih, dan itulah yang dinamakan fitrah... Ianya begitu bersih dan menerima apa sahaja corak yang bakal dicoret diatasnya dan kemudian membentuk perlakuan mengikut corak yang telah dilukis tadi.....INGATLAH ANAK ITU ASET TERMAHAL DLM HDUP NI....so nnt da de anak2 ddiklah dgn sebaikyer mdh-mdhan mjdi insan y bgne dan anak y soleh wat kite sume ea...amin...^_^ 

Thursday, 28 July 2011

cinta....

imbau kngan lalu hehehe...dlu lyn pnh sygkan seorg lelaki y lynn knl sjk form6 ag....lyn ske n ase selesa bsmeyer...makin lme mgenaliyer mmbuatkn ati lyn mkin sygkn dia...dan kmi pn mula bcinta saat dia mluahkn prsaannya bhwa dia juga myukai lyn...pada mse itu lyn ase bhgia sgt sbb dia adlh cinta pertama lyn...pd dia lyn bknlah cinta pertama dia krna sblm tu dia pernah bcinta dgn ppuan lain ttpi pd lyn kisah silamyer tidak lgi penting krn y lyn knl adlh dia y pada mse itu sgt lyn sygi...bak kata org tua2 hati klu dah sygkn....sepak batu pn,batu tu y dimarahyer...cbe klu dah kwin tsepak batu,silap2 gan batu2 tu di balingyer ke kite...hikhikhih...(xkan kot) ....lynn knl dia lme ttp mkin lme lynn knl dia..hati lyn sllu dilukai..lyn sllu mngis krn dia..dia jrng skali de kan mse tuk lyn...seperti psagan bcinta y lain lyn juga ingin bersama2 dgn dia berjalan2 mgisi mse lapang y ade ttp dia sering berikan lyn berbgai2 alasan y kdg2 ssh tuk lyn trima ttp sbb kan syg lyn trima juga.. xpe lyn ttp sbar n cbe mmhami dia..hati lyn merasakn dia mmpunyai ppuan len ttp lyn xde bukti..jdi lyn xmahu mrosakkn hbgan dgn mnduh y bkn2....tp slme itulah lyn ase amat tseksa n hati lyn seperti dihiris2...dia seolah2 cube myeksa jiwa n mental lyn....ase tertekan sngt...dia lngsng xpdulikan pe y lyn ckp@lyn cbe trngkan pd dia...pd dia seolah2 langsng tidk penting.....apakah nilai cinta itu pdyer..?? spekan lyn wat dirinya...?

kenapa mesti begini???

kt sni lyn nk share psl pe y lyn ase slme ni....lyn xtaw cmne ag lyn nk luahkn n kt spe hrus lyn luahkn...adkh lau lyn luahkn kt kwn2 lyn...mgkin ke antra mreka memmhami n blh dpcyai?? tahla...kini lyn xtaw lgi pd spe lyn hrus pcye...lyn bkn xpcye pd spe2..tp lyn bljr dr pglman "JANGAN MUDAH PERCAYA PDA ORG" ..lyn pnh kena sblm ni..krn mudh pcyekn org akhiryer dia musnahkan kpcyaan lyn gan memburuk2kan dri lyn n mereka2 cte baikkah pbuatan itu??..pe slh lyn pd dia?? pe dosa lyn? kdg2 lyn ase sedh sgt...knp dia mst lakukn cmtu sdgkn lynn ikhlas bkwn n mgenali drinye...sesungguhnya allah swt tu maha mgetahuii...xpe lyn anggap ni semua ujian lyn untuk lynn jdi lebh tabah,sabar n matang dlm mnempuhi khdupan ni..insyallah...kdg2 lynn fkir....adkh perlu untuk mghormati dri seseorng y dgelar 'KAKAK' apabila dia mmbuat prgai tidk seperti y selayaknye dia digelarkn....pd lynn dia digelar kakak bermknyer kite mghormati n ingin dia mnjdi contoh pd kite...bknyer bsikap jauh berbeza dr sikap y shrusnyer dimiliki oleh seseorg y bgelar kakk...mmg tdk dnafikan kakak juga adlh sperti msia biasa y xpnh lari dr mmbuat slp n mmpunyai kekurangan...namun smpai bilekah kkrgan itu harus menyelimuti drinyer...mengapa dia tidak mahu mnjdi contoh y baik buat adik2yer?? sesungguhyer...lyn sgt mnghormti ssorg y dgelar kakak n juga abang biarpun mereka bukanlah darah daging lyn sndri....namun dlm adat kite juga mengatakan y tua perlulah dihormati dan y muda disayangi....tidakkah kau berfikir wahai kakak2 ku....??syagilah adik mu ini seperti adik mu jua dengan itu lyn juga akan brasa ingin trus mnyygimu n brsa sgt dekat dgnmu...tidkkah kau sedr umur kau y kini semakin meningkat dewasa...dimanakah contoh yang baik harus lyn contohi n sanjugi.....lynn tidk mmpunyai kakak mahupun abang..tetapi lynn sgt menginginkan seorang kakak n abang yang myygi dri lyn sperti adik mereka sndri..lynn inginkan mereka menjadi tmpt lyn bmanja...biala mereka menganggap pe pn pda lyn xpe..lyn trima ttpi seandaiyer mereka tahu akan rasa hati lyn ni mereka akan menyesal dengan pbuatan mereka selama ni pd lyn....lynn xpnh mdoakn y tidk baik buat mereka tetapi sbagi msia lyn banyak makan hati n trsa hati dgn cre n lyanan mereka pd lyn..knp mst bksar dlm bhsa n tutur katamu...? tidkkah kau tfkir itu akan mlukai hati lyn....memg kau akan mdpt kpuasaanhati apabila bjye myakitkn hti seseorg ttpi ingatla hdup bkn hanya didnia ni....ttpi di akhirt akan kau dpt gnjaranmu itu....gatla kpuasan hati y seketika itu tidk akan bkekalan buat slamayer....pcyela....wahai insan...y hadir dlm hdup ku....

puasa!!

xlme lagi dah nk puasa...seronokyer rsa nk puasa nie...bagi org islam bulan ramadhan adalah bulan mulia kerna mse nila sume org berlumba-lumba nk dapatkan pahala...bgasyerkn?? yela pahala spe yg xnkkn?? bkn sng nk dpt...lau xbsungguh heheh pndai2 je lynn nie...^_^ ppe pn smaada ditrima@x itu sume tpulng pd allah swt kite tidk dpt thu smaada amaln kite dtrime@tdk...tp sbagi hambayer kite mstla mgejar pahala sbgai mungkin bekalan kite diakhirat kelak..insyallah...amin...bln ni ramadhan lynn kli nie mgkin xbrpa nk best sbb awl2 puasa lynn xdpt nk puasa dgn kluarga..xpnh lgi lynn xdpt puasa dgn kluarga..mmm :( kiranya semggu lynn xdpt puasa gan famly.....tpi xpela nk wat cmne sumeayer krna nk exam pd awl puasa..mudh-mdhan exam lynn nnt dipermudhkan...amin..doakn lynn ea..^_^ nnt pas exam da blh blik uma...xsbryerrr...nk cat blik lynn...heheh....

durian!! ^_^

sonokyerrr..huhuhu tula org ckp rzkikn?? spe taw...huhu ...sbnyerr lynn nk cete td lynn dpt mkn durian pakcik guard kt kolej y bg....kbtln lynn sbnyerrr mmg da lme tringin nk mkn durian tp bbrpa mnggu leps lynn xsht so xdptlaa nk mkn buah kgemaran lynn tu sbb tkt btmbh trukkn lgi2 msim pns skunk ni .....mmm tp xpe arni lynn dapt mkn!! mmmm puasyerrr.... huhuuh thanx pakcik guard!! ^_^ nnt nk mkn ag.....mggu depn dah puasa....huhuhu......eira?? kwn lynn dia xske mkn drian kteyer pening pale...hehhe kelkr dia siap suh lynn mkn jauh2 dr dia huuhuh xsngka lynn dia xmkn drian ...pd lynn drian tu sdp! best! huhu mgkin sbb lyn skekn...sbb tu sumeyerr ok jew.....pape pn durian THE BEST!!!  >_<

my family...sygg kamoOOO...mmuahh!!



family adalah segalayer bagi lyn....tanpa mereka sapela lyn?? lyn hany mempnyai 2org adik shj didnia ni...walpn mereka nakal hurmmm.....ayong ttp sygg korg k!! huhuu....ayong?? itu pggilan manja lyn dirumahlaa.....manja ke??? hiihihi....base jew......^_^ nilaaaa famly lyn.....pic abah lyn xdelaa...nnt br lyn letk ea...huuhuh xckup complete....aduiiii...>_<

just for share.....

memang bukan mudah untuk berjaya jika kite tidak pernah berusaha...tetapi jika gagal juga bukan beerti kita akan gagal selamanya....percayalah allah swt itu adil bagi semua hamba-hambanya...kite kne sentiasa yakin dengan rezeki kita yang kan ditentukan oleh allah swt...berusahalah hingga berjaya ea.....huuhuuhu....^_^ semoga kite sama-sama akan berjaya..insyallah amin....

hari ini......

hari ini lynn rasa bestt sgtt sbb bru pandai nk wat blog..tu pn mmber y ajar scyla,eira dan julia...hehheh..^_^ thanks ea korggg...sygg korg....sbnyer niat kitorng nk stdy tapi heheheh da sibuk nk wat blog lak....xpela nnt2 laa stdy ......^_^ peace!!!