Voting

Monday, 28 May 2012

orangtuaku.....

firstly lyn tak taw nak taip pe...lyn cume nak kongsikan pe yang lyn ase....tadi pas smbut besday abah... lyn de sembang2 dengan mak lyn tentang masa depan la konon eheh....tentang pasangan hidup...tak tahu kenapa lyn rasa mak lyn seolah-olah mcm xfaham perasan lyn..lyn rasa cam mak menekan lyn....lyn pun nak yang terbaik dalam hidup lyn..lyn nk dapat lelaki yang sayangkan lyn..tapi pada mak masa depan tu penting means kerja lelaki tu...lyn faham mak nak yang terbaik tuk lyn mak nak lyn bahagia...mak xnak hdup lyn mnderita...apa daya lyn nk melawan kata mak...dia mak lyn...tapi ingin sekali lyn ckap kat mak...mak kebahagian itu tiada jaminanyer...maksud lyn lyn xboleh nak cakap sape2 yang kawan dengan lyn tu PASTI mampu bahagiakan lyn...lyn hanya mampu berdoa dan tawakal andai bahagia itu milik lyn..pasti yer mak mampu tersenyum melihat lyn...kadang rasa putus asa untuk serius dalam sesuatu perhubungan tu sebab takut dapat bantahan dari mak n abah....lyn ase tak terdaya dan tawar hati apabila setiap pilihan lyn de yang tidak dapat puaskan hati mak terutamanya...kadang2 mak macam suka tapi kadang2 cm xsuke....mak akan cakap "ayong cubalah kawan dengan orang len" "tunggulah kerja nanti ramai lagi" kerja kerajaan menjamin masa depan yong"  tu lah kata2 yang lyn selalu dengar dari mak....kdg2 ase sedih n bosan sgt dgr kata2 tu...bukan pe lyn da pernah kenal laki2 yang kerja kerajaan..dorang xseyes pun! n ade y on off! ag satu senang cete tak ada jodoh..tp susahnya lyn rasa nak jelaskan kat mak lyn..tuhan je yang tahu..kadang2 ase cm malas lah nak cerita pasal jodoh nie...lyn lebih selesa berkawan...lyn arap 1hari nanti mak akan faham pe yang lyn ase...mak ayong ase tertekan sangat...ayong syangkan mak n abah tapi ayong perlukan sokongan dan restu dari mak abah.....tanpa restu orang tua xde gunanya kite bina mahligai, yang indah nya hanyalah sementara...

2 comments:

  1. Sabar la lyn,setiap yang berlaku ada hikmahnya...semua mak ayah nak anak dorg bahagia..insyaALLAH, satu hari nanti dorg akan buka mata..ingat satu je, kalau niat kita baik, ALLAH akan tunjukkan jalan..(",)

    ReplyDelete
  2. insyallah....time kasih kak..mdh mdhan cmtula.....amin...akk pun sme ea,,alin sntse soakan akak....

    ReplyDelete